info@flyovermountains.ro
Meghívunk egy varázslatos utazásra a hegyek világába.

Medve a sátorban

A sátorfosztogató medvék esete a Bucsecsben

Történt, hogy szépen elmentünk ketten a Bucsecsbe (2020.07.11). Mégpediglen a Mălăiești menedékházhoz. Sátort állítottunk annak rendje s módja szerint. Miután megjártuk hosszú és fárasztó, de annál gyönyörűbb útvonalunk, elégedetten tértünk vissza a menedékház szomszédságában fekvő (40-50 m légvonalban) táborunkba, ahol a miénken kívül szép számban álltak még sátrak.

Egy sörrel megünnepeltük a nap szépségét, amit a menedékház teraszán vettünk magunkhoz. Ez követően átmentünk a sátorhoz, levest főzni, hosszú ruhába öltözni. 19.30 tájéka volt ekkor, tehát mondhatni fényes nappal.

Hoppá, kezdtek fogni a kutyák a ház közelségében lévő bozótosban. Mondom a társamnak, ez ha nem egyéb, akkor medve lesz. Percek múlva a fehér kutya ki is ugrasztotta a bocsos medvét. Jó fél órán át tartott a pszichikai hadviselés, erőfitogtatás. Nem ütöttek egymáshoz, mentőt nem kellett hívni, de egyik sem hagyott alább. Mígnem a kutya rá nem unt, és hagyta az egészet a levesbe.

Medve barátunk darabig még hősiesen őrt állt, aztán visszavonult a susnyásba. Ezzel le is járhatott volna a történet, de egyszer csak alább, ismét megjelent, de már az ösvényre is kimerészkedett. Onnan pár lépés csak a tábor. Egyenesen arra vették az irányt, mit sem törődve a füttykoncerttel, petárdák robbanásával (mely olyan mély és hangos volt, hogy az első robbanásnál majdnem sikerült bokáig érőt pukizni), kiabálásokkal, hujjgatásokkal. Pillanatokon belül, pont a hozzánk legközelebb eső bokorból emelkedett ki, illetve dugta ki a fejét. Macifej. Kerek, barna, két kisebb kerek bigyóval rajta, ez a két kisebb bigyó képezi a füleit 🙂

Mondom a társamnak: baszdmeg, ez idejön. Akkor pukkant egy újabb petárda, amitől kicsit arrébb szaladt és kicsit fentebbről, de úgyis bejött a táborba.

Nemrég érkezett az a pár, akinek elsőként vitte el az ételét. Épp felhúzták a sátrat, és kint volt még a cuccuk, rendszerezték. A szerzett zsákmányt pár méterre a bokorba vitte és ott fiastól elfogyasztották annak tartalmát, megélhetési gondokat okozva ezzel az étkes szatyor tulajdonosainak. Innen tovább nem tudtam filmezni. A fényképezőgépbe is 3 fotóra maradt még energia.

Táplálkozás után visszajöttek és lazán besétáltak egy másik sátorba. E sátor lakói, mindketten mellettünk álltak. Mindenki mindenhol állt. Jellemzően, amelyik felől jött a maci, mi mindannyian ellentétes irányba helyeztük pozíciónkat (természetesen gyorsított lépésekkel tettük meg ezen rövid távokat). Tehát a sátor lakói ekkor mellettünk álltak és emelgették a kezüket, benne az elemózsiás neccekkel. – Hát de itt van az ételünk, miért megy be mégis? – mondogatták. Ezek szerint ők szemmel bizonyosodtak meg a sátrak étel tartalmáról. Ez volt az a pont, ahol feladtuk abbéli szándékunk, hogy mindenképp sátorban alszunk, pedig jó órát kitartottunk elhatározásunk mellett.

A medve csak kerülgette a tábort, jött be, ment ki, ezzel szórakozott. Aztán fogta az egyik sátort és szó szerint elhúzta. Ez látható a mobilos videón. Ezt a sátor tulajdonosa filmezte (Vlad Preda), ő küldte á az oldalnak.

Nem először találkoztam medvével a hegyek között, de először láttam ilyesmit. Érdekesség: majdnem napra pontosan 5 évvel ezelőtt (2015.07.05) ugyanitt sátoroztunk, akkor egy szamarat vitt el a hóna alatt a medve.